chambong(stavning)

Vissar er nu några bilder när jag använder en chambong på hickan,
Jag har ingen aning om hur det stavas men något i den stilen.
.
Den fungerar så att man ska få upp ryggen och ner med huvudet,
utan att vara en inspäningstygel som trycker ner honom.
Han ska själv komma ner i det läget och tycka det är skönt.
Här vissar bilden hur den sitter, ringarna uppe vid öronenska tras igenom och fästas i betet.
Sedan fäster jag den under magen i sadelgjorden.
Lite svårt att förklara men ni ser ju ganska bra.
Först går jag alltid med honom så att han får värma upp lite lugnt och på rakt spår.
.
Sedan börjar jag att gå in på volten och att han ska börja söka sig ner av sig själv.
.
I början blir det ofta lite buss, haha
Men sen brukar det släppa efter jätte bra !
.
Så om ni vill prova detta någon gång så tänk på att det tar tid att lära hästan att
bjuda ner själv, och gör inte detta mer än  minute per gång då det är väldigt
anstängande .

Kommentarer
Postat av: Anna

long reinig ger samma eftekt fast helt utan inspäningar:)

2012-01-29 @ 17:18:10
URL: http://annashastliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0