Våga satsa och nå din döm

Våga satsa och nå din dröm, ja det är mitt moto.
Det betyder mycket för mig !
Man ska inte låta andra trycka ner en med idiotiska kommentarer.
Man ska inte ta åt sig när folk säger elaka saker bara för att trycka ner
en, och man måste kämpa !
.
Jag menar hur många är det inte som någon gång i livet bara vill lägga av
med sitt hårda arbete bara för att dem inte kommer någonstans.
Men saken är den att om man satsar och aldig ger upp
blir man starkast och kan göra vad som helst.
Och man kommer att nå sina drömmar om det så är att man vill bli
toppryttare eller advokat.
Och för att nå sina drömmar måste man ibland satsa på det
som man vill och välja bort andra saker.
Jag har fått välja mellan att vara handbolls tjej ( coola tjejerna ) eller
att få hålla på med hästar ( vilket är töntigt ? ).
Men jag vet att om jag slutar med det jag älskar mest så kommer jag
aldrig att bli lycklig!
Så stå upp mot dig själv vissa att det är du själv som bestämmer om vad du ska
göra och välja.
.
Och alla människor som lever på att såra andra, ni har helt enkelt inget liv och
är avundsjuka på dem som faktiskt har ett !
Så istället för att trampa på folk som har det bra så skaffa dig ett eget liv.
Gör vad du vill, annars kommer det inte bli roligt i ditt liv.
Och jag vet hur det känns att vara omringad av en massa folk som är så duktiga på
allt .
Men Jag litar på mig själv och kämpar för det jag vill, man kan ju inte leva efter
andra och vilja ha samma liv som dem, lev ditt liv och gör vad just du kan göra bäst utav det.
.
Och om ni gör det så lova jag att ni kommer nå era drömmar !

Kommentarer
Postat av: Sara

Bra skrivet! Och jag håller med dig, jag tror också att man kan lyckas med allt bara man vill det tillräckligt mycket!:) (Men vissa undantag förstås, som typ att lära sig flyga..:P)



Svar: TACK!:D Kram!

2012-01-23 @ 18:38:52
URL: http://sarabacksbacka.blogg.se/
Postat av: emelie

bra skrivet, just vad jag behövde just nu!



En fråga, kom du med i talang skåne?

om du kom med så, Grattis!



om du inte kom med, skrev dom något till dig varför eller sa de bara nej?



Vad skrev de isf?



2012-01-23 @ 22:39:50
Postat av: Rebecca Tengström

SV: Ahh den jag tänkte på va också en New Forrest! E: Horsemosens Charlie Brown. Inget du känner igen kanske :)



Fin blogg btw!

2012-01-23 @ 23:53:04
URL: http://rebeccatengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0